De aanleiding om opnieuw de mogelijkheden van OutSite te onderzoeken, was omdat de site niet meer automatisch geüpdate kon worden. Ter illustratie kreeg ik de volgende mail van de hosting provider, over de zogenaamde Core-Update die niet kon worden uitgevoerd:
Waarschijnlijk wordt deze (of een soortgelijke) functie gebruikt:
$( 'a[href*=#]:not([href=#])' ).click( function() {
Het zou een probleem in je thema of een plug-in kunnen zijn.
Dan kan je hier een specialist voor inschakelen of het besluit nemen dat het simpeler moet. Wat je wil is een website die je zelf kan beheren, zonder dat je hier uitgebreide technische kennis voor nodig hebt. En dat het technische beheer voor je wordt gedaan door de specialisten van AFAS Online. Wist je trouwens dat OutSite standaard in iedere Profit Plus licentie zit?
De nieuw website van PffP is tevens geïntegreerd met de klantenportal. De klantgegevens zitten beschermd achter een login. Hier kunnen klanten hun bezoekverslagen raadplegen, hun eigen gegevens beheren en dagen inplannen o.b.v. actuele beschikbaarheid. Klanten reageren overigens zeer positief op deze selfservice en gebruiken de portal al volop. De planning kost hierdoor voor de klant en PffP nagenoeg geen tijd. De klantenportal zit trouwens standaard in AFAS OutSite.
Toen in 2014 PffP werd opgericht, vroeg ik aan de marketingafdeling van AFAS hoe ik moest beginnen met het maken van een website. Het beste advies wat ik toen kreeg, was dat het begint met het uitkiezen van een goede designer. Een designer kan namelijk de vertaalslag maken van, waar jij als bedrijf voor staat, vertalen naar de vormgeving van de website.
Door deze geïntegreerde oplossing in OutSite is PffP nu weer wat het wil zijn; een voorbeeld voor zijn klanten.
Auteur: Maarten van Dril